اعتقاد به خدا را ملکه ذهن بچه ها نمایید تا بسیج و سپاه حفظ شود

بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

به گزارش تنویر حجت الاسلام محمد حاجی زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه فجر در مصاحبه با خبرنگار ما ضمن تشریح اهداف و برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به مواردی همچون معیارهای انتخاب مدیریت ارشد استان، فضای سیاسی فارس و امربه معروف ونهی از منکر درجامعه اشاره کرد که در ادامه آمده است:

بصیرت افزایی و نظارت از وظایف ذاتی مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه

حاجی زاده با بیان اینکه نمایندگان ولی فقیه در سپاه عمده ماموریتشان حفظ، حراست و صیانت از سپاه و بسیج است گفت: در سپاه فجر سه رکن فعالیت می کنند که عبارتند از مجموعه فرماندهی، مجموعه حفاظت و مجموعه ولی فقیه که هر کدام ماموریت خاص خودشان را دارند.

وی با اشاره به اینکه مباحث عقیدتی و سیاسی، تعمیق معنویت و بصیرت افزایی از وظایف ذاتی مجموعه نمایندگی ولی فقیه است افزود: زمانی سپاه و بسیج حفظ می شود که بحث ایمان و اعتقاد به خدا ملکه وجودی، فکر و اندیشه بچه های سپاه شده باشد.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: بنابر رسالتی که سپاه و بسیج بر دوش دارند و بصیرتی که باید در قبال فتنه ها نشان دهند، می طلبد دژ محکمی شکل بگیرد که در مقابل تند بادها، مجموعه را مصون و محفوظ نگاه دارد. از همین رو کلاس های عقیدتی و نشست های سیاسی برگزار می شود.

 

وی نظارت بر عملکرد فرماندهان و مسئولین در مجموعه را از دیگر وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه عنوان کرد و گفت: در این رابطه اولویت کار بحث پیشگیری است نه مچ گیری، پیشگیری های مختلف بر اساس اصول لازم الرعایه.

حاجی زاده با بیان اینکه بیش از 188 مورد مباحث نظارتی در بدنه سپاه و بسیج باید اعمال و اجرایی شود گفت:برای توجیح دوستان و همکاران در مجموعه، کلاس و کارگاههای آموزش پیشگیری می گذاریم تا با تخلفات و جرائم آشنا شوند که در آینده مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی اضافه کرد: چنانچه تخلفی صورت گرفت، وظیفه داریم برای صیانت از سپاه فرد را احضار و با تشکیل کمیسیون وی را ارشاد و یا تنبیه کنیم. و همه ی اینها در راستای حفظ سپاه است و هیچ غرض و مرضی در کار نیست.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده با بیان اینکه نمایندگان ولی فقیه در سپاه بازوی فرماندهان به شمار می روند گفت: فرماندهان به دلیل مشغله کاری ممکن است از برخی مسائل غافل شوند. به همین جهت می توان گفت ما چشم فرماندهان و چشم تشکیلات در مجموعه هستیم.

 

وی افزود: آن فرماندهی قادر به انجام ماموریت و وظایف خودش است که یک مجموعه سالم و صالحی داشته باشد و اگر چنین نباشد قطعا وی نیز موفق نخواهد بود.

ارشادات آیت الله ایمانی در ارتقا مجموعه سپاه و بسیج

حجت الاسلام حاجی زاده یکی از وظایف نمایندگی ولی فقیه در سپاه را ارتباط وتعامل با نماینده ی ولی فقیه در استان عنوان کرد و افزود: آیت الله ایمانی از انسان های لایق متدین و ارزشمند هستند و ارتباطات قوی و خوبی بین مجموعه سپاه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: سیاست کاری ما نیز طوری یرنامه ریزی شده که به اتفاق روحانیون شاغل در نیرو های مسلح که مستقر در شهرستان شیراز هستند هر سه ماه یک بار دیداری با این بزرگوار داشته باشیم. و از ارشادات ایشان استفاده کنیم.

حاجی زاده ادامه داد: در همه ی برنامه های معنوی سعی می کنیم که از وجود آیت الله ایمانی استفاده کنیم حتی در مباحث صالحین جلسات مختلفی با ایشان داشته ایم و بنا بر این داریم تا از رهنمودهای  آیت الله ایمانی در راستای ارتقا مجموعه سپاه و بسیج بهرمند شویم.

 

راه نجات، ایمان و اعتقاد به ولایت

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی استان به یک نحوی نشات گرفته از سیاست کلی کشور است و با یک تعبیر یک مقدار بیشتر در استان مشاهده می کنیم گفت: مسائل سیاسی استان که بصورت محسوس از قدیم الایام وجود داشته است نقطه نظرات و انتقادهایی می باشد که معمولا علما نسبت به یک دیگر داشته اند و این انتقاد به عملکردها طبیعی است.

وی اضافه کرد: این اختلاف نظر ها نیز با احترام متقابل با فهم و درک جایگاه های یکدیگر قابل رفع است، این نیست که بصورت دائم و مستمر همیشه باقی بماند. اگر ما عاقلانه بیندیشیم و با تدبیر برخورد کنیم و نسبت به همدیگر آن حرمت را داشته باشیم قطعا این مسائل قابل حل است.

حجت الاسلام حاجی زاده گفت:من همین جا توصیه می کنم به علما که سروارن ما هستند، برای حفظ نظام اسلامی و تحکیم مبانی دینی در راستای تقویت ولایت که ستون و رکن رکین انقلاب اسلامی است گامهای استوار بردارند.که راه نجالت ما بر می گردد به همین ایمان و اعتقاد به ولایت که وصل به ائمه اطهار و انبیا است و در نتیجه وصل به خداست.

وی افزود: اگر ما ایمان به ولایت نداشته باشیم یعنی ایمان به خدا نداریم، اگر شک و شبهه ای نسبت به بحث ولایت داشته باشیم. یعنی خدای نکرده نسبت به ذات اقدس الهی وارد شک و شبهه شده ایم باید خیلی دقت کنیم با ظرافت و با تدبیر عمل کنیم.

حاجی زاده با اشاره به کلام رهبری که فرمودند «جذب حداکثری و دفع حداقلی ملاک باید قرار گیرد» گفت: اختلاف جزئی که وجود دارد قابل حل هست اگر همدیگر را درک کنیم. دفع کردن افراد امکانات و موانعی نیاز ندارد خیلی راحت می شود افراد را دفع کرد. مهم جذب آنها است که مورد رضایت اهل بیت و خداوند است.

 

فرد وامانده نمی تواند استاندار فارس شود

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به اینکه اخلاق و مدیریت باید شاخصه یک مدیر باشد گفت:  مدیران ما باید در مرحله ی اول وجودشان آراسته باشد به اخلاقیات و بعد از آن اشراف بر موارد سازماندهی و تشکیلاتی که این دو مقوله مکمل یکدیگر هستند و اگر صرف اخلاق به تنهایی باشد در مسائل سازمانی و مدیریتی قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. و اگر فقط مدیر باشد و نتواند ارتباط عاطفی و معنوی بین خودش و مردم ایجاد کند قطعا مدیر موفقی هم نخواهد بود.

وی افزود: فرد خمود، منفعل، وامانده و کسی که توانایی انجام کار ندارد نمی تواند استاندار یکی از استان های بزرگ کشور شود. مدیریت ارشد فارس باید دارای انگیزه، لایق و خدمت گذار باشد.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه در دولت ها مباحث فرهنگی مهجور مانده است گفت: امیدواریم در دولت تدبیر و امید معظلات فرهنگی مرتفع و به حداقل برسد. و می طلبد مطالباتی که مردم در راستای مسائل فرهنگی دارند در شهری که ملقب به سومین حرم اهل بیت(ع) حل شود.

امر به معروف و نهی از منکر با زیباترین و نیکو ترین روش

نماینده ی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه کار فرهنگی با برخورد فیزیکی زشت و زننده قطعا اتفاق نمی افتد گفت:خداوند می فرماید با حکمت و موعظه و اندرز دعوت کنیم. و یا اگر امکانش نبود با مجادله احسن و یا با زیباترین و نیکو ترین روشی که می توان آن فرد هدایت شود.

وی ادامه داد: اسلام دین اخلاق است، اسلام آن قدر ظرافت دارد که می تواند هنرمندانه جوانها را هدایت کند.

حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد: اینکه هر کسی ادعا می کند که متولی امور فرهنگی می باشد درست نیست. متولی متعدد و مختلف باعث می شود که نابسامانی ها موجود در جامعه شکل گیرد. زمانی امام فرمودند: «سازمان یا وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود»که متولی واحدی داشته باشد. اما محقق نشد.

وی ادامه داد: هم اکنون که متولی متعدد در این زمینه وجود دارد باید تقسیم کار شود که تداخل کاری صورت نگیرد. ان وقت است که مردم تکلیفشان را می دانند که چه کسی آنها را ارشاد می کند و چه کسی به آنها تذکر می دهد و چه کسی آنها را بازداشت می کند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد:ظواهری که در جامعه مشاهده می شود، چندان شایسته جامعه اسلامی نیست. این ظواهر بیانگر آن است که دشمن روی جوانان ما کار کرده و چنانچه ما کاری نکنیم بقیه جوانها هم از ما خواهند گرفت. البته امر به معروف نیاز به کار اساسی و اصولی دارد. و باید از نخبگان و کارشناسان مجرب فرهنگی در این حوزه استفاده شود.

وی ادامه داد: باید خالصانه کار کنیم نه به خاطر منافع و گزارش کار، که رمز و راز ماندگاری کار انسان اخلاص است.  ما پیرو امامی هستیم که حاضر شد برای امر به معروف و نهی از منکر هر آنچه دارد در طبق اخلاص بگذارد تا معروفات الهی زنده بماند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نماز از معروفات به شمارمی رود و اگر در پارک ها اشاعه معروفات داشته باشیم خود به خود این منکرها از بین می روند. همه ی ما نقش در امر به معروف و نهی از منکر داریم اما هر کس نقش اخلاقی و شرعی خود را دارد. برخی نیز  متولی قانونی و ذاتی این کار هستند.


گلچین 10 سال مداحی بازی جنگی (تیراندازی و رزمی) معجزه حفظ قرآن کریم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 19 مهر 1392برچسب:تنویر , سپاه , اخبار سپاه,سپاه فجر ,سپاه نیوز , اقتدار بسیج , بسیج نیوز , سپاه نیوز,

] [ 16:11 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه